Monday, September 27, 2010

Filem Baru 2010


Sinopsis Filem Jangan Pandang Belakang Congkak 2

Setalah berjaya memulihkan Punai (Cat Farish), Asmat (Lan Pet-pet) dan Johan (Shaheizy Sam) serta berjaya menewaskan Mustika dalam JPBC yang lalu, Pak Mor yang cedera itu terus menuju ke anak sungai. Pak Mor dibantu oleh Mustika (Lisa Surihani) dan berpakat untuk merampas harta Pak Sudir.

Punai dan Asmat berjumpa denga Wak Ketari (Bob Ku2) dan menuntut ilmu kebomohan. Anak Wak Ketari, Seha (Nora Danish) diganggu dan diculik oleh Mustika dan Pak Mor. Punai, dan Asmat diarahkan oleh Wak Ketari untuk menyelamatkan anaknya, Seha



Filem bergenre seram ini memaparkan kejelekkan sifat manusia yang lupa diri menggunakan ilmu yang dituntut, agama yang dianuti untuk kemahuan diri, mengikut tuntutan hawa nafsu melakukan perkara keji, jelek hanya kerana tuntutan nafsu duniawi.

Akibat gagal mengawal diri, ilmu tinggi yang dituntut tidak mampu menjadikan Amy lakonan Suhaila Salam manusia yang berguna lantas menjadi anak derhaka.

Amy menjadi umat yang mensia-siakan diri. Bukan hanya Amy, malah dia mencalitkan dosa dan noda kepada rakan-rakan dan sesiapa yang mendampinginya.

Lantas dunia adalah segala-gala baginya, walaupun pasti masuk neraka. Tiada beza bagi Amy kerana merasakan dunia dia yang punya.

Akibat dosa yang terpalit, rahsia terbongkar, maruah diri dihina. Amy menjadi tuan pada diri, menjadi hakim pada diri, ambil nyawa sendiri dengan membunuh diri.



Filem berjudul Sekali Lagi… adalah filem Metrowealth (MIG) yang ke-48 memberi ruang kepada pengarah baru, Hashim Rejab untuk mengarah filem tersebut.

Filem romantik tersebut buat pertama kalinya menggandingkan pelakon popular, Lisa Surihani dan Shaheizy Sam. Turut memantapkan filem ini menerusi kemunculan pelakon cilik, Mia Sara Nasuha yang popular menerusi drama Adamaya dan Epilog Syurga Cinta.

Selain itu, pelengkap kepada filem ini adalah kehadiran pelakon berbakat dan senior seperti Kartina Aziz, Bront Palarae dan Bob Lokman.

Menurut pengarah filem Sekali Lagi, Hashim Rejab, selain pembabitan pelakon popular, salah satu kelebihan yang akan ditonjolkan dalam filem yang dijadualkan memulakan penggambaran pada 27 September ini adalah dari sudut sinematografi.

“Apabila menerima tanggungjawab sebagai pengarah filem, saya rasa gementar, takut dan risau. Tetapi saya telah melakukan persediaan dari segi rujukan bagi menampilkan cerita cinta dari sudut yang berbeza kerana ia menceritakan kisah cinta antara seorang yang percaya dirinya pengidap autisme dan seorang wanita yang berstatus ibu tunggal.




Synopsis: "Ngangkung" tells the story of a lorry driver Azim who lives a moderate lifestyle with his wife Suri and his daughter. Tasnim and Wan are Azim's closest friends and they start influencing Azim to bet on the lottery. Things take a turn when the number acquired by Tasnim by the way of 'ngangkung' is successful and it changes things completely as Azim starts to enjoy indulging in the activity.



“Keramat kisah 500 tahun dulu. Bagaimanapun Shazura digambarkan hidup pada zaman sekarang. Dia bersuamikan Zul Handy Black dan seorang isteri yang baik. Shazura hamil dan suatu hari suaminya mengajaknya menyambut hari jadi di hutan sebagai kejutan untuknya. Balik dari sana kandungannya hilang dan Shazura yakin ia angkara penunggu hutan itu.

No comments:

Post a Comment