Saturday, January 21, 2012

Renungkanlah Wahai Para Muslimah.

Cubalah jawab dengan hati jujur pertanyaan-pertanyaan berikut dan renungkan pertanyaan ini:

Apakah kamu dapat berlaku jujur memberitahu tentang hal sebenar yang pernah kamu lakukan waktu bercouple dengan si A,B,C kepada calon pasangan yang akan menjadi isteri atau suami kamu?

Kalau tidak, kenapa kamu mengatakan, bercouple merupakan suatu bentuk pengenalan keperibadian antara dua insan yang saling jatuh cinta dengan dilandasi sikap saling percaya?

Sedangkan kenapa kepada calon pasangan hidup kamu yang sebenarnya kamu berdusta? Bukankah sikap keterbukaan merupakan salah satu kunci terbinanya keluarga sakinah?

Mengapa kamu pening-pening untuk memutuskan seseorang menjadi teman hidupmu ? Apakah kamu takut mendapat teman hidup yang setelah sekian kali pindah tangan?

“Aku ingin calon teman hidup yang baik” Kamu katakan seperti ini tetapi mengapa kamu begitu gemar bercouple?

Jika kamu disuruh memilih diantara dua calon pasangan hidup kamu, antarasalah seorang pernah bercouple dan yang satu begitu teguh memegang syari’at agama, yang mana yang akan kamu pilih?

Tentu yang teguh dalam memegangi agama, ya kan? Tetapi kenapa kamu bercouple dengan yang lain sementara kamu menginginkan teman hidup yang bersih?

Bagaimana perasaan kamu jika mengetahui isteri/ suami kamu sekarang punya nostalgia bercinta sehingga terjadi tidak suci lagi ? Tentu kecewa bukan kepalang.

Tetapi mengapa sekarang kamu melakukan itu kepada orang yang itu akan menjadi teman hidup orang lain?

Kalaupun isteri/suami kamu sekarang mahu membuka mulut tentang nostalgia bercouple sebelum menikah dengan kamu.

Apakah kamu percaya jika dia dia mengatakan pada masa itu kami berdua hanya berbual biasa-biasa saja dan tidak saling bersentuhan tangan?

Jika kamu sudah mempunyai anak apakah kamu rela mempunyai anak yang telah ternoda ? Kalau tidak, kenapa kamu sanggup menyeret orang tua kamu ke dalam neraka Api Allah?

Kamu tuntut mereka di hadapan Allah kerana tidak melarang kamu berpacaran dan tidak menganjurkan kamu untuk segera berkahwin..

Kerana itu wahai muslimah dan kalian para pemuda kembalilah ke fitrah semula. Fitrah yang telah menjadi sunattullah, tidak satu pun yang lari daripadanya melainkan akan binasa dan hancur.

Wahai ikhwan akhwat fillah. Semoga ini menjadi bahan renungan bagi diri kita masing…

Barakallahu fiikum..

No comments:

Post a Comment