Sunday, December 26, 2010

Perkara Perlu Ada Untuk Jadi Lelaki Hot

Bukan senang nak tackle gadis hot, most of gadis hot nak laki-laki hot je. Yang suam-suam kuku usah mimpi la nak couple dengan diorang. Tapi tak tau la gak, segala-galanya di tangan Allah. Allah yang menentukan. Tapi apapun kita boleh belajar cara-cara nak jadi jejaka idaman gadis hot? Nak belajaq??? Teruskan membaca.

Untuk menjadi jejaka pilihan gadis hot, kena ada 7 elemen yang perlu dimahirkan oleh seorang lelaki itu.

1. Maskulin
Sebut je maskulin, dah terang-terang korang kena ada sifat kelakian yang kuat. Bila cerita pasal maskulin tak semestinya tunjuk kuat pada luaran sahaja malah pada pemikiran gak. Lelaki yang boleh terima kritikan dikatakan cukup maskulin di kalangan gadis hot. Tak percaya? Kalau tak percaya, tanya Nur Fazura, pelakon Gol dan Gincu tu. Dia cakap laki yang maskulin adalah lelaki yang boleh terima kritikan dan sentiasa membaiki diri.


2. Lelaki kena ada aura sensual
Apa maksudnya sensual? Sensual ni maksudnya lelaki yang alert pada keadaan sekeliling. Misalnya, korang tengah ada dekat pasar malam, tiba-tiba ada orang minta sedekah, korang pun rasa sensitif lalu keluarkan duit secotekkk untuk disedekahkan. Waaaaahh!!! Tau tak, itu antara perkara sensual tu!!!! Jadi banyak2 kan bersedekah. Pastikan ikhlas, Allah suka, gadis pun suka. Insya Allah. Selain sedekah, sensual bermaksud boleh memahami perasaan wanita. Jadi korang kena tahu apa keinginan wanita. Untuk mempelajari benda-benda ni, try baca buku Mens Are From Mars Women Are From Venus written by John Gray. Mungkin tips-tips dalam buku tu boleh membuat korang lebih mengenali seorang wanita.

3. Berpenampilan Menarik
Kacak itu adalah bonus tapi yang paling penting ialah 1st impression. Bagaimana seorang gadis hot melihat korang pada kali wanita. Jadi dekat sini, korang kena pandai bergaya dan perlu menjadi genius dalam pemilihan pakaian agar korang sentiasa nampak menarik dan sedap mata memandang. Berpenampilan menarik gak bermaksud korang kena jaga ketiak korang. Mana ada perempuan suka bau ketiak masam beb. Jadi pastikan diri korang sentiasa bersih, trim bulu lubang hidung, cabut bulu ketiak yang panjang yang boleh terkeluar dari celah hujung pangkal lengan t-shirt tu, serta potong la kuku. Rambut juga jangan ada kelumumur.


4. Pandai Buat Lawak dan Bergurau
Lelaki yang pandai bergurau dan lawak akan mudah disenangi oleh gadis-gadis hot. Bagi diorang, diorang nampak seorang lelaki yang pandai berlawak ni adalah seorang yang mudah didekati serta innocent boy. Diorang juga menganggap orang yang pandai berlawak adalah penceria pada hari mereka.

5. Romantik
Ramai je awek-awek tak nak mengaku yang diorang sukakan lelaki yang romantik. Rasa nak muntah la, nak loya laaaa, rasa macam dating dengan alien laaa... Haaaaa, tu semua tak betul. Romantik tu la yang sebenarnya yang diorang maukan. Tambah-tambah lagi dekat TV, filem dok hari-hari tayang cerita romantik, sedikit sebanyak akan tune kepala diorang nak jejaka romantik gak. Cuma apa yang ditekankan di sini ialah, jangan la terlalu melampau nak beromantik sampai dah tahap filem tamil... No more teori-teori ambil kapak belah dada, berenang lautan api, bina jambatan emas, semua laaa.... Untuk simple romantik, try main-main surprise dengan gadis hot. Sebab gadis-gadis memang suka kejutan. Bagi diorang kejutan ni apart of romantic dan benda ni diorang akan ingat dalam tempoh masa yang lama.

6. Berdikari
Nak jadi lelaki ni kena pandai menyelesaikan masalah. tapi kenalah selesai dengan cara yang bijak. Bukan dengan cara lintang pukang. Simpe things, ambil perkara-perkara mudah. Lelaki kena pandai tukar tayar kereta, repair paip bocor, repair peralatan elektrik serta kena pandai jalan-jalan pintas di KL (in case orang KL la). Gadis hope for reliable guys, maka korang kena betul-betul jadi reliable guy untuk diorang. So, start daripada sekarang rajin-rajin la baca buku repair-repair ni. Paling senang, start dengan baca buku macam mana nak repair komputer.

7. Peramah
Nak jadi peramah bukan susah pun. Cukup sekadar satu senyuman dan perkataan Assalamualaikum atau Hai. Lelaki kena mesra dengan semua orang, sebab itulah kunci asas yang menggambarkan lelaki seperti ini dapat perhatian daripada gadis. No need nak control macho. Kalau muka tak hensem lagi laaa jangan nak control macho... Isshh ishhhh... Menjahanamkan lagi keadaan je...

So, geng-geng sekalian try amalkan 7 benda ni. Insya Allah...

No comments:

Post a Comment