Saturday, October 23, 2010

Adakah lelaki hensem penipu????


Ermm satu persoalan yang agak sukar untuk aku tafsirkan.. kadang-kadang ada logiknya perkataan "lelaki hensem penipu" berdasarkan pengalaman wanita-wanita yang kebayakannya telah ditipu dan dinodai oleh lelaki yang berwajah agak tampan dan kacak ini.. mereka menggunakan segala kelebihan yang ada untuk menggoda wanita-wanita diluar sana dengan ayat-ayat romantis, kata-kata manis dan boleh dikatakan agak mengambil berat terhadap teman wanitanya atau mungkin wanita yang ingin dimilikinya.. tetapi ramai yang beranggapan bahawa tidak semua lelaki hensem ini penipu, bagi lelaki yang ditipu oleh perempuan yang agak cantik dan seksi akan menyangkal keras persoalan ini.. mungkin ia hanya satu kebetulan ataupun ia berlaku hanya 3 % dalam banyak-banyak perhubungan di dunia ini..

Ini berdasarkan pengalaman seorang rakan perempuan yang mengadu bahawa dia ditinggalkan oleh teman lelakinya yang agak tampan dan kacak rupa parasnya.. biarla ia dikenali sebagai D..segala janji manis lelaki tersebut telah bulat-bulat D percayai, lelaki tersebut berjanji akan berkahwin dengan D, tetapi akhirnya segala janji manis hanya la omongan kosong dan pembohongan semata-mata setelah D mengetahui bahawa teman lelakinya bermain kayu tiga di belakangya.. tempoh perkahwinan mereka hampir tiba, mungkin dengan kekuasaan Allah, D telah nampak dan menghidu perhubungan teman lelakinya dengan perempuan lain, dan bukan perempuan itu sahaja teman baru bg teman lelaki D, malah ada lebih kurang 3 orang lagi perempuan yang termakan dengan janji manis teman lelaki D.. semua teman wanita nya termakan dengan pujukan rayu lelaki tersebut, dan semuanya mengakui telah dijanjikan perkahwinan dalam perhubungan dengan lelaki tersebut.. dari kejadian tersebut, D berasa amat marah dan rasa ditipu oleh lelaki yang amat dipercayainya, akhirnya D mengambil keputusan untuk memutuskan perhubungan dengan lelaki tersebut..

Tidak kurang sebulan mereka putus, bekas teman lelaki D telah mempunyai penganti yang baru, Bukan sorag 2, malah terlalu ramai, tidak terkira, menukar perempuan seperti menukar baju.. kisah D juga dikongsi oleh K, K juga telah ditipu oleh teman lelakinya, ...

ERmm... tidak sanggup rasanya untuk aku mentafsirkan "lelaki hensem penipu "ini dari kisah yang dceritakan tadi, kisah sebenar seorang rakan yang menyulam cinta hampir 4 tahun bersama bekas teman lelakinya..

Samada ada lelaki hensem ataupun perempuan cantik penipu, aku rasakan tiada beza antara keduanya, mungkin perempuan dikatakan penipu dengan hanya bertujuan untuk mengikis harta teman lelakinya, bagi lelaki pula dikatakn penipu apabila hanya suka mengambil kesempatan diatas kelemahan seorang wanita untuk kepentingan dan keseronokan diri semata-mata, lebih diketahui umum bahawa apabila perempuan jatuh cinta dan terlalu cinta akan kekasihnya, segalanya mereka sanggup lakukan termasuk menyerahkan mahkota paling berharga kepada kekasihnya,, dan keuntungan lelaki yang dapat...kerugian, maruah tercemar akan terpalit dalam sejarah hitam gadis tersebut.. setelah ditingglkan teman lelaki, tiada apa yang dapat diubah, hanya kelukaan dan penyeselan menyelubungi diri akibat kebodohan diri menyerahkan segalanya pada insan yang berhati binatang..

Dari pengamatan aku, dan kes-kes yang telah aku kaji, laki hensem ini akan menipu dengan cara yang begitu licik sekali, ada yang meragut kegadisan , ada yang mengikis wang dan juga ada yang mengunakan wanita ini sebagai alat dagangan mereka, lebih kurang menigikis wang jugala.. setelah mereka puas dengan kegembiraan dengan wanita tersebut, mereka akan mencari habuan baru,, mereka terlalu ego , taksub , berlagak dengan kurniaan wajah yang agak tampan dan memikirkan bahawa mereka mudah untuk mendapat teman wanita.. sering bertukar teman wanita.. dan mereka boleh dilabelkan sebagai lelaki "playboy"...
cerita mengenai mengenai lelaki "playboy " pula banyak diterbitkan dalam novel, majalah dan juga diadaptasikan dalam filem dan juga drama.. memang banyak kisah-kisah lelaki jenis ini.. begitu juga dengan kisah wanita " playgirl".. tiada beza antara keduanya..

Apakah yang mereka inginkan dengan menipu hati perasaan teman wanita nya? adakah mereka belum ketemui cinta yang sebenar sampai sanggup menipu hati dan perasaan kekasihnya.. kemusykilan ini begitu sukar untuk aku bicarakan.. pelbagai teka-teki bermain di benak minda ku..

apakah punca sebenar lelaki hensem ini penipu? adakah mereka telah dipermainkan oleh seseorang sampai mereka sanggup untuk melukakan banyak hati wanita lain? setujukah mereka bahawa lelaki hensem ini penipu??? erm.. banyak pendapat yang berbeza... mungkin ada benarnya dan mungkin tidak..

No comments:

Post a Comment